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[ND] 21/03/06 - [Problème de ports] Cas résolus

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Auteur Message
Gwen76
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Inscrit le: 05 Oct 2007
Messages: 10
Localisation: Rouen

MessagePosté le: Ven 05 Oct 2007 am 09:16    Sujet du message: Répondre en citant

Bon, le P2P pose des problèmes sois disant moraux mais qu'en est il des jeux en ligne? (mon épouse pense que c'est mal mais heureusement elle n'est pas FAI) Peut être que pour CI on ne peut jouer qu'en étant chômeur: la semaine avant 17h....
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niackho
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Inscrit le: 26 Déc 2006
Messages: 20

MessagePosté le: Jeu 22 Nov 2007 pm 20:45    Sujet du message: Répondre en citant

http://community.enemyterritory.com/forums/showpost.php?p=227129&postcount=663

Just finished testing with Bosco, results are identical to the test with niknik. For the technically minded, these ISPs appear to block TCP packets with the following signature:

[unsigned short (2 bytes), little endian] size
[1, 2 or 3 bytes of data, don't care about value]
['size' bytes of data, don't care about value]

I'm not sure what hardware or software is causing these packets to be filtered, I suspect it must be the signature of some P2P application ISPs like to block (and not admit to it). Either way, there are various workarounds possible to this that are fairly easy to implement on our end. Obviously this is not the ideal solution, ISPs should not be doing this kind of filtering, but unfortunately they appear to do anyway.


Pour ceux qui ne lisent pas l'anglais : Splash Damage, développeur de jeux vidéo vient de mettre en évidence le filtrage effectué par les FAI, et découvert le profil des packets bloqués par les équipements des FAI...dont Club Internet...
_________________
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Comtrend CT-633, (~14000/992), attenuation 34.1 dB OUI 34 !! Mad
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